Nelly.com

lördag 17 april 2010

Storbrand i Helsingborg

Nu på morgonen, när vi gick upp och skulle avnjuta vår frukost, så såg vi genom vårt fönster sånt här.

I Helsingborgs Dagblad kan du läsa vidare om detta. Först trodde vi att det var en brand i Zoegas kafferosteri, men när jag gick in på nätet såg jag ju att det var i ett tryckeri. Det är alltså inte nog med nerfall från den isländska vulkanen eller nedfall från farliga industrier, som vi har i vår stad.

 Man kan inte ens stänga ner sin ventilation i hemmet på många ställen. Den artikeln stod redan i den tryckta tidningen, så den var skriven före branden. Man går ju ut med varning om att folk ska hålla sej inomhus och inte gå ut i onödan.

Nu är klockan lite mer och jag har tagit ytterligare en bild på branden.

Så har jag gjort en sammanställning av två videofilmer som jag tog med kameran.

Nu är klockan 10,25 och det brinner fortfarande med svart rök.

Inga kommentarer: