Nelly.com

söndag 4 april 2010

Påskafton på stan.

Det har inte hänt så mycket idag, mer än att vi skulle ta bussen ner till stan i ett par ärenden. Vid busshållplatsen fann jag de här underbara krokusarna.

Bara ett par meter ifrån fanns de här.

När vi hade kommit ner på stan så gick vi ett par ärenden och kom sen ut på Stortorget och där fanns det här fantastiska påskriset.

Bara en bit därifrån stod det en urna, kan man väl kalla den för, med de här underbara tulpanerna.

Sådana urnor eller fat och olika påskris finns utplacerade i hela stan till innevånarnas förnöjelse. Det var min blomsterjakt för idag, men riktigt nöjd blev jag inte ändå.

Jag har letat ett tag efter något, som jag skulle kunna ha under min "scoutklänning" som jag har visat tidigare. Mina armar är tyvärr inte så unga längre (inte jag heller), så det behövs något att skyla dom med. Lösningen blev den här med blommor också:

Det är egentligen en klänning med halvlång ärm. Den kommer att bli fin under klänningen, som är helknäppt i fram, så den syns nertill i knäppningen. Men den blir lite för kort för mina ben. Jag behöver lite mera längd på klänningar, men den går ju att använda som tunika också.

Plaggen ligger på sängen, så det blev inga bra bilder, men du kan kanske tänka dej hur det kommer att se ut. Nu är jag nog rätt bra stassad till att vi reser på semester senare.

Sen började vi dra oss hemåt igen, men först satte vi oss på en uteservering i solen och drack varsin mugg kaffe och åt äppelkaka med vaniljsås. Man måste ju fest lite när det är Påsk. Tänk ändå att det var så pass väder att det gick att sitta ute!

Dagens Citat:

Tag reda på vad du tycker bäst om att göra och få någon att betala dig för att göra det.

Katherine Whitehorn.

Inga kommentarer: