Nelly.com

tisdag 20 april 2010

Byte av blommor.

Jag återkommer här med en bild av björken, som finns mittemot vår lägenhet, för den har slagit ut lite till. Den ser så skir ut. Snart kommer väl musöronen fram riktigt ordentligt.

Vi tog oss tid att besöka våra vänner på Råå idag. I somras fick jag några speciella pelargoner, som vännen LM hade tagit med sej hem från en semester söderöver. Nu hade hans egna inte överlevt vintern för en gångs skull, så när han såg mina i lördags, frågade han om han inte kunde få nån tillbaka. Jag blev glad, för de växer bara på höjden och det är inte så bra på balkongen där det blåser och går an. Därför tog jag med mej lådorna med blommorna och gav honom de jag hade. Hans käresta KF var inte hemma, men vi blev bjudna på kaffe så vi stannade.

I utbyte fick jag vackra motiv till kameran i deras trädgård. Här ser det ut att vara en Fjällsippa i full blom.

Det är ju snart Mors Dag och då finns Violerna här.

"Lilla Mor violerna växa redan här

och de är så vackra där de står

med sin blåa färg som från himlen lånad är."

Lilla Mor hon ler, när hon förstår att det är vår.

"Mor om du vill vänta här en stund på mej,

ska jag gå och hämta en bukett åt dej."

Lilla Mor tar varsamt de blommor som hon får,

kysser sedan ömt sin flicka, som gav bud om vår.

Om jag inte har helt fel, så är det här en Backsippa på utväxt. Vid det här laget hade LF kommit hem, så vi stannade mycket längre än vi hade menat. Vi har så kul tillsammans.

Det här är en verkligt imponerande buske som blommar i trädgården. Jag glömde att fråga om de själva visste vad den hette.

Det här är en närbild på blommorna i busken. Kanske kan någon hjälpa till att vidga mina kunskaper och min allmänbildning. Nu har alltså våren kommit en bra bit på väg och jag hoppas verkligen att blommorna överlever eventuella frostnätter.

Dagens citat:

Det finns inget sorgligare, än att förlora en illusion.

Arthur Coestler.

Inga kommentarer: