Nelly.com

lördag 10 april 2010

Det var en lördagsafton...........

Nja, inte riktigt än förstås. Jag roade mej med att ändra min bakgrund ett tag för att se hur det ser ut. Känner jag för det, så kanske jag byter igen.

Idag, så hämtade vi Noack hos Matte redan på middagen, för hon skulle på bröllop idag. Han blev helvild, när jag kom ut från hissen och var på väg att välta mej med sina kärvänliga hälsningar. Matte hade redan öppnat dörren, så han kom ut.

När vi kom ner till vår bil, så hoppade han omedelbart in i bagageluckan, för han älskar att åka bil. Det var första gången med oss. Vi hade bestämt oss för att göra ett besök hos Mattes brors familj i deras kolonistuga.

Här syns Noack med sin kompis Cissi. Familjen har två flickor också. Vi blev bjudna på kaffe trots att de höll på med vårstädning på tomten. Det var inte meningen att störa.

Så blev det en släng till Mattes Mamma också i deras stuga. Då hade "lillflickan" 9 år redan frågat om hon fick följa med på vår hundpromenad. Visst fick hon det. Kolonilotterna hade redan fått en hel del blommor i rabatterna.

Den här sista bilden på en nerbränd kolonistuga leder tankarna till det oerhörda, som har hänt Polens folk idag. Hur kunde man skicka iväg Polens nästan hela regim, på en gång i samma plan ? Man kan inte mer än att beklaga hela det polska folket i deras sorg.

Dagens Ranelidare:

Jag bär ett sår av ljus som inte läker.

Inga kommentarer: