Nelly.com

torsdag 22 april 2010

Konstiga följder.

Igår skrev jag ju lite om min släkt och att jag hade säkt efter den i Visby. Idag, så fick jag ett brev med foton i utskrivna Worddokument från en man, som jag fick brev från för en vecka sen. Han hade hittat mej på nätet om att jag hade släktforskat. Han undrade om det var rätt person han hade hittat. Jovisst var jag det.

Detta är Kronofogden och Kungliga tillsyningsmannen Gustaf Lindström, som jag skrev om igår. Bilden är rätt grå, för den är scannad från ett pappersdokument. Och bilden gissar jag är scannad en gång tidigare. Det var en av bilderna jag fick idag.

Han, som skrev brev till mej var släkt i nedstigande led från min Farfars Farfars Far. Men till en broder till Farfars Farfar Gustaf Lindström. Jag mejlade honom några bilder, som jag hade i min ägo från gamla tider. Och det var gamla bilder han skickade också. Jag tycker att det var rätt kusligt sammanträffande ändå, att jag fick brevet just idag.

Det här tjusiga fotot är på Charles Albert Anton Johan Chasseur broder till Catharina Chasseur, som är Farfars Farmor. Jag har ingen bild av henne. Det här brevet gav upphov till en störtdykning i en back jag har med foton, album och brev jag har. Så något mera fick jag scannat idag. Bland annat det här på min Farfar och min bonusFarmor och min Pappa som liten och hans lillebror.

Min "riktiga" farmor dog i barnsbörd, när Pappa bara var nio år. Det här fotot var väldigt litet och satt i en pytteliten ram hopvikt, så det är lite otydligt i vecken.

Samtidigt som detta stora brevet kom, fick jag ett stort brev till. Det var ett diplom från Reseguiden, för att jag hade blivit nominerad till priset som Årets Turistinspiratör. Jag var ju med i finalen bland tio, men jag vann inte. Men det var mycket ärorikt ändå tyckte jag. Så jag skrev och tackade för äran i alla fall. I Reseguiden har jag det här "fotot" som igenkänningstecken.

Dagens Citat:

Endast de förtjänar ett monument, som inte behöver något.

William Hazlitt.

Inga kommentarer: