Nelly.com

söndag 25 april 2010

Det hände igår på lördan.

I går var vi i Landskrona igen och hamnade förstås hos Maddes och åt varsin räkmacka.

Maddes ligger på Rådhus-torget och är både krog och fik. Vi har fallit för deras räkmackor som du nog har sett, så jag visar ingen nu. Efter mackan och kaffet gick vi en runda upp till en skoaffär och jag provade faktiskt ett par så kallade gladiatorssandaler och de passade mina fötter. 

Eftersom jag bröt min ena fot för ett par år sen, så kan jag inte gå i högklackat och så har jag ju de där knölarna Hallux Vallux, som beror på att jag har gått och stått just i högklackat i många år. Jag har inte vågat prova såna tidigare, men jag blev snopen, för de tar inte på "söta knölen" ett dugg. Jag inhandlade dem med glädje och kommer att vara fin om fötterna i sommar.

 Det här armbandet har jag gjort själv och det passar till min "scoutklänning" i blått och till mina jeansplagg. Det lyser lite mera blått än i bilden.

Vi har inhandlat ett par krukor med söta blåa blomster. De ska sitta på balkongen lite senare och så ska jag köpa nya pelargoner gärna rosa också i stället för de gamla jag hade.

Den här sorten heter Campanula Portenslagiana enligt etiketten. Jag tycker om blått speciellt i blommor och det tycker visst Noack också. 

Se hur han är, när han ska göra ifrån sej. Nog ser det ut som om han skäms lite? Här bland scillorna brukade han rulla sej i snön i vintras och mådde som en prins. Det var då det. Jag är verkligen glad åt att det ser så fint ut i "vår" park nu.

Dagens Citat:

Tror man på en sak och låter det bära eller brista är det förvånansvärt hur ofta det bär.

Östen Mäkitalo.

Inga kommentarer: