Nelly.com

tisdag 19 januari 2010

Änglar finns dom?

Jo, i vårt sovrum. Vi behöver skyddsänglar och har några här. Så ser vår säng ut utan överkastet och med nya lakan.

Hur det ser ut med överkastet kan ni se i min blogg  http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.13545750 Den här webbläsaren vägrar att göra som jag vill.

Den här hänger till vänster om tavlan i mitten. Den är av gips och inköpt för många år sen, när Femina hade en butik i Helsingborg.

Den här hänger alltså till höger. Feminafynd den också.

Sängen är en gammal avlutad utdragssoffa inköpt på tidigt 1970-tal och ombyggd. Det var ju supermodernt då. Nu får man ju nästan skämmas för att den inte är i originalskick.

Tavlan här är ett prov på alla mina broderier. Jag har mängder och har gett bort många också. En period fick barnbarnen såna här tavlor också eller liknande, men när det blev många hann jag inte med till alla.

Det här är den sista skyddsängeln i närbild.

Så har vi svaret på gårdagens fråga. Det är helt enkelt en utslagen tulpanblomma tagen på mycket nära håll. En av de här, som Sibbelin fick av mej i fredags på sin födelsedag.

Så kommer dagens citat:

I helvetet kan man inte måla fan på väggen. Kurt Wolff.

Inga kommentarer: