Nelly.com

lördag 16 januari 2010

Lördag, dagen efter.....

Ja, igår var det ju Sibbelins födelsedag. Vi firade den tyst och lugnt här hemma, bara i sällskap med Noack. Hans ena dotter var med man och dotter, Noacks matte, med pojkvän i Thailand. De ringde därifrån och hälsade så gott. Noacks Matte undrade ju förstås hur det stod till med vovven också. Men vi kunde ju lugna ner henne och säga att allt var bara bra.

Hans andra dotter ringde också från Täby och grattade och min yngste som ringde hemifrån min dotter och grattade också. Han hade skickat ett trevligt kort till honom med. Så mejlade Sibbelins ene bror och skickade också välgångsönskningar.

Så här såg tulpanerna ut, som jag köpte till Sibbelin och hämtade i källaren, när jag var ute med Noack. Det är lite jobbigt med glasbord, för man ser ju rakt igenom.

På lunchen igår, skulle jag sopsortera så Sibbelin gick i förväg med Noack. Det skulle bli deras längsta promenad tillsammans. När jag väl var färdig hittade jag inte dom, utan gick iväg och försökte leta efter dom på de promenadstigar vi brukar gå. Jag till och med frågade om folk hade sett till en herre med en Berner Sennen. Nej, då! Jag gick lång väg innan jag vände och gick tillbaka till "vårt" torg. Där stod dom. De hade gått en annan väg och stod nu och letade efter mej. Då gick vi dit, där jag hade trott att dom var och fick alltså en ännu längre promenad än vanligt. Sibbelin klarade sitt knä som tur var.

Sen gick vi till Hemköp och gjorde små inhandlingar. I stället för den först planerade hummern och sen en laxgryta, så blev det ett par smörgåstårtor. Sibbelin trodde att det var landgångar och tyckte då, att det var bra att han slapp laga mat. Den ena landgången var med räkor och tillbehör och den andra var med rotbiff. De var så stora, att vi inte kunde äta upp en ens en gång, utan åt räkmackan i två omgångar. Så det blev rostbiffmacka idag till lunch och det är mera kvar av den.

Här har vi födelsedagsblomstren en gång till. Bara se på Noack, som inte kunde hålla sej utanför bilden. Jag har gjort en ny "film" av vår resa till Puerto de la Cruz, nu år 2005. Klicka på bilden så får du se.

Dagens citat: Den som väntar på svårigheter får genomlida dem två gånger. B. Porteus.

Inga kommentarer: