Nelly.com

torsdag 14 januari 2010

Nu har det hänt!

Idag blev det så, att Sibbelin var ute ensam med Noack, för han skickade mej till stan, att inhandla vin till i morgon. Det var första gången sen Nyårsafton, som han var ute utan mej. De gick en runda och när jag stod vid busshållplatsen kom de på andra sidan gatan bakom ett stängsel och skulle gå hemåt. Sibbelin hojtade och vinkade till mej och Noack såg mej och gav skall ordentligt.

Så tog jag bussen ner till stan och promenerade lite runt, för jag hade ju inte varit där sen före jul tror jag. Jag kom ju till Systemet och inhandlade det önskade rosévinet.

Sen hade jag med mitt ena par glasögon, där ena glaset hoppade ur igår, så jag gick och fick lagat det hos en optiker.

Vi behövde mera thé, så jag inhandlade vår specialsort, Fortuna. Här blandar man sina téer själv och det här var nyblandat, så det doftade underbart.

Jag skulle ju ta bussen hem igen och gick då förbi Resia och slank in där och hämtade sommar-katalogerna. Man måste ju resa igen så småningom. Att planera är lika roligt, som själva resan nästan.

När jag kom hem, så slank jag in i blomsteraffären i huset och köpte tulpaner. Sibbelin fyller nämligen år i morgon och jag hade förberett mej med att ställa ner en vas i källaren med vatten, så där står dom som en överraskning tills jag har varit ute med Noack i morgon bitti. När jag kom upp i lägenheten fick jag världens välkomnande av Noack. Han var alldeles till sej, för att jag kom och hade letat i hela lägenheten efter mej när dom kom hem från sin promenad.

Nu tänker jag prova om jag lyckas med en ny "film". Voilà! Klicka på bilden så får du se!

Dagens citat: Vänner är som pengar, lättare att skaffa än att behålla. Samuel Butler

Inga kommentarer: