Nelly.com

lördag 23 januari 2010

Fredagkväll vid TVn förstås.

Idag kom jag i kontakt med en vän här genom Metrobloggen. Hon klagade över att det var så dyrt att gå till frissan och klippa sej respektive färga eller tona håret.

Jag måste då berätta, att jag är en snålvarg med håret. För Sibbelin färgar mitt hår med Hennapulver, alltså till en kostnad av circus 60 kronor. Jag gjorde det själv, innan vi blev pensionärer båda. Så klipper jag luggen själv och även det långa håret, när det har blivit FÖR långt i bak, till en kostnad av 0 kronor. Allt detta skedde senast i går eftermiddags.Det känns absolut inte svårt att spara på det viset.

Jag visar här alltså hur jag ser ut, när jag är nygjord i håret och nymejkad osv. Fotot är taget på Kos i höstas.

Igår såg vi ju på Antikrundan och då kom jag att tänka på, att jag inte kommenterade det närmare, när de visade programmet från Höganäs förra veckan. Det spelades in på det gamla slottet Krapperup alldeles utanför Höganäs, för att vara noggrann.

Vi var där under dagens lopp. Närmare bestämt över fyra timmar. Man hade publikrekord den gången med det nämndes inte ens i programmet. Vi kom dit vid tretiden och gick inte därifrån förrän vid sjutiden. Det var varmt och jättelånga köer.

Man hade garanterat att värdera ALLA bidrag. Men efter sex slutade inspelningarna. Man gick i alla fall runt och värderade allas bidrag och hade ändå inte slutat, när vi gick vår väg. Men, säger du: Varför stannade ni kvar? Sibbelin lovade mej en helt ny dator om jag bara följde med hem, men Icke sa Nicke!

Lite underhållning fick vi i alla fall av en positivhalare.

Jag hade tre tavlor och en kista med mej, som jag trodde hade stått i min Farfars Farfars hem. Kistan alltså. Men, jag fick beskedet att det var en veckotidning som hade haft mönster till sådana ungefär 1910 och att man då kunde tillverka massvis med sådana. Så den var inte så mycket värd.

Här är den på ett rätt nytaget foto.

När jag visade ett foto på den för flera år sen på Antikmässan i Helsingborg, frågade en man om den var lackerad eller ej. Det visste jag inte då, men han sa: Om den är lackerad, så har den förlorat i värdet. Eftersom jag sen har sett, att den inte är lackerad trodde jag ju att den kunde vara värd lite pengar i alla fall. 1500:- kanske sa den här killen nu. Så där ser du, jag kunde alltså ståtat med en ny dator om jag inte hade varit så nyfiken.

Det tråkiga var med programmet, att man inte visade speciellt många saker i programmet. Var det kanske så, att de som kom till Krapperup inte hade speciellt intressanta saker att visa? För man visade så mycket annat i stället.

Att vi har tittat på Let´s Dance i kväll är väl inget att förundra sej över, eller hur?

Dagens Citat: Vanligt sunt förnuft är inte så vanligt. Voltaire.

Inga kommentarer: