Nelly.com

torsdag 28 januari 2010

Helt utslagna idag.

Igår kväll lade jag mej klockan ½12 och läste till 12. Eftersom vi är så förkylda båda två, så blev det så att vi vaknade klockan 1, först jag, sen Sibbelin av att vi nös och gick an. Då blev det rent förkylt att kunna somna om. Han somnade visserligen efter ett tag, så när jag inte hade somnat igen klockan 2, tände jag läslampan och läste en kvart tills att ögonen slog ihop. Sen sov jag oroligt resten av natten också.

Nyligen läste jag en väldigt intressant bok som heter Kärleken till Frank. Den är skriven av Nancy Horan. Hon har studerat Mamah Cheney och Frank Lloyd Wright, den berömde amerikanske arkitekten. De var båda gifta på varsitt håll, när de träffades för att Frank skulle rita ett hus till Mamahs familj.

De inleder en hemlig kärleksaffär och överger sina familjer för att resa till Europa. Detta inträffar på 1900-talets allra första årtionde. Så man kan ju bara tänka sej en sån skandal det blev då. Boken bygger alltså på riktiga händelser och ombokat till romanform. 

Jag brukar inte vara gnällig, men nu har det blivit för mycket med samtidiga förkylningar. För vem av oss är mest sjuk? Det går väl lätt att räkna ut. Matte kom och hämtade Noack och sen har vi bara slappat och slöat precis hela dagen.

Jag lyckades, att slå ner vår hallampa igår kväll, när jag skulle lägga ut ett rent lakan på golvet till Noack.  Det var min älskade skomakarlampa, som gick i miljoner bitar. Men hjälpen var rätt nära i alla fall, för jag hade en till vit skomakarskärm, liggande i ett skåp. Jag fick alltså sopa upp glaskärvor över hela golvet.  Men lampan kom inte upp igår, för Sibbelin ville inte att jag skulle klättra upp, när det var så mörkt i hallen. (Den har inte kommit upp idag heller)

En annan grej jag ordnade igår, var att jag reparerade tändarknappen till en annan lampa, som sitter inne i vår garderob. Så jag kan snart kalla mej för elektriker tror jag.

Nu ska vi titta på Antikrundan. Så spelar vi in det näst sista avsnittet av Robinson, så vi kan glo på det senare. Det har blivit mycket med datorn idag, för jag har betalat räkningarna, så det är klappat klart. Sen har jag lagt in bilder till Vagabond. Nu rinner ögonen och näsan så jag är helt täppt i näsan.  Det får vara slutet för idag. Denna kyssen smittar inte, jag lovar!

Dagens Citat:

Att leva är att uppleva. Okänd.

Inga kommentarer: