Nelly.com

söndag 3 januari 2010

På promenad med Noack.

Skulle du kunna motstå de är ögonen? Det kunde varken jag eller "Korvgubben" i kväll. Jag var ute på kvällspromenad med våran "Gosse" och då kommer vi förbi en "Korvaluda", som man säger i Skåne. Ja, den är förstås inte så liten. Det är en rätt stor Sibyllakiosk.

Den var inte stängd ännu, när vi kom och det uppmärksammade Noack. Han satte sej framför dörren och tittade ungefär så här på ägaren. Han tittade tillbaka, tog upp en korv i ett papper och såg frågande på mej. Jag ruskade först på huvudet, men Noack hade redan sett godbiten och ville naturligtvis ha den. OK vinkade jag. Killen kom ut och gav mej korven och sa, att den var nog för varm ännu.

Då stegade jag iväg med korven högt över huvudet, tackade och Noack kom rusande efter mej. Korven VAR varm, så jag kunde ju inte ge honom den meddetsamma. Noack hoppade och skuttade för att försöka ta korven ifrån mej. Till slut bet jag en bit av den och blåste på den ett tag och så fick Noack den.

Han såg ju, att jag hade mera korv och fortsatte att hoppa upp vid sidan om mej, tills jag hade bitit och blåst på en korvbit till. Vi kom faktiskt lång väg innan korven var slut. Men oj så roligt vi hade båda två! Nu ligger han på golvet bredvid mej och drömmer snart om korv tror jag.

Inga kommentarer: