Nelly.com

söndag 24 januari 2010

Barnkalas!

I går kväll, lördag, var vi på barnkalas. Nja, barnkalas är nog lite i överkant för flickorna som fyller år är nu 9 respektive 12 år. De är Sibbelins Barnbarns barn och fyller år med nån veckas mellanrum, så de har kalas gemensamt för släkten. Där fanns Mammas släkt och Pappas släkt. Den senare var lite mer representerad, eftersom Mamma är enda barnet. Sibbelin och jag tillhör alltså Pappas släkt.

Det serverades god mat och gott att dricka. Mamma är "Matatant", som man säger här nere i Skåne åtminstone, så hon kan verkligen det där med matlagning. Vi hade det jättetrevligt allesamman och flickorna deltog med underhållning.

De sjöng och spelade tillsammans. Tänk om jag hade vågat lägga ut filmerna jag tog av dom! Men det är förbjudet, förbjudet. De vägrar båda två och det får man ju respektera. Jag lade ut en film en gång, när de sjöng Idas sommarvisa så sött. Men det mottogs inte med glädje från dem.

Vi kom inte hem förrän ½ 1 på natten. De bor inte så långt ifrån oss, så dit gick vi med Noack i sällskap, men hem tog vi en taxi, för Sibbelins knäs skull. Sen har Noack legat hemma hos oss i natt och var färdig på att välta Matte, när hon kom och hämtade honom i förmiddags. Idag har vi bara en slö och slappardag. Det känns verkligen skönt.

Det blir kanske inget mer här idag, för jag får bara felmeddelande som följer: "Ett problem med webbplatsen fick Internet Explorer att stänga och öppna fliken igen". Jag provade ju med annat i går och då var det så då också.

Jag har fått en "Award" från två stycken och skulle besvara och skriva som det stod, men det gick inte då. Men jag försöker mej med en kopia om vad som stod i Awarden.

Med denna award följer lite måsten:

- lägg in den på din blogg
-Länka till den jag fått den av
-Berätta sju saker om mig själv
-Välj sju bloggar att skicka den till
-Länka till dessa bloggare
-Lägg en kommentar i deras blogg om att dom har fått en award.

Jag fick den av Anniepie http://metrobloggen,se/anniepie

och en likadan av Marina http://gallerigavelin.blogg.se

Jag ska försöka skicka den vidare, eller annars får du kopiera och ta till dej den och göra som det står.

1. Jag är änka.

2. Jag är pensionär.

3. Jag är sambo med Sibbelin.

4. Jag har tre barn.

5. Jag har sju barnbarn.

6. Jag har ett barnbarns barn.

7. Jag är bloggtokig.

Dagens Citat:

Den som köper det han inte behöver, han får sälja det han behöver.

Spansk ordspråk.

Inga kommentarer: