Nelly.com

söndag 3 januari 2010

Det känns som det är sen lördagskväll när klockan är nästan ½12.

Kanske det ja! Det blir lite rapportering om vad vi har gjort idag.

Det var min (o)tur ;-)  att gå ut med Noack i morse. Jag behövde inte gå så förfärligt långt med honom innan han var färdig med både ett och två. Frukosten var färdig, när jag kom hem. Jag hade sovit dåligt på natten igen, så jag försökte "nanna" middag klockan ½10. Det gick inte så bra, för jag vaknade nästan med en gång.

Så skulle jag städa efter helgen och började med att dammsuga. Vi har en sort, som har ett konstigt filter, en Electrolux. Det blinkar en röd lampa, när dammsugaren är full, eller bara har lite för mycket hundhår i sej. Det blev ingen mera dammsugning, för jag iddes inte att göra den stora rengöringen, som tydligen var nödvändig. Så jag struntade i det. Egentligen ville jag ju impa på min dotter, som kom på besök idag med sin man. De bor i Stockholm, så vi träffas inte så ofta. Det fick bli som det blev.

Jag gick ut med Noack en gång till, för att han skulle göra av sej innan gästerna kom. Det gick snabbt och så skulle vi gå hem. Bakom en stor reklamskylt, gick han fram till ett par och hälsade på först henne sen på honom. Killen sa hej! Hej sa jag. Då sa hon: Men Mamma då! Jag hade inte tittat så noga på dom, så jag kände inte igen min egen dotter. Pust! OBS! Noack har aldrig träffat dem förut.

De hade ringt hem till oss, till min mobil och den hade jag naturligtvis inte med mej, för att gå runt kvarteret. Ingen svarde alltså, så de stod och väntade på att vi skulle dyka upp alla tre. TRE??? Sibbelin gick fortfarande rätt dåligt, så han hade stannat hemma och hittade inte var det ringde nånstans.

 Bilden har jag lånat från Pub Norrbros hemsida.

Vi gick upp i lägenheten och hälsade på Sibbelin, lämnade av Noack och sen gick vi ner till Puben i huset, för Sibbelin var hungrig och det var jag också, fastän vi hade ätit en rätt stor lunch. Det blev både förrätt och varmrätt och varsin öl till oss två, men Dotra och Guben drack typ Ramlösavatten till sin mat. Vill du se hur puben ser ut och vad de har så ska du titta här. De har verkligen god mat och vi brukar säga att vi har krypväg hem, eftersom det ligger så bra till för oss.

Så gick vi upp i lägenheten och drack kaffe och hade Småländsk Ostkaka, vispgrädde och hallonsylt till. Sen snackade och snackade vi, eftersom vi inte ses så ofta, för de bor i Stockholm.

Nu har de åkt tillbaka till Hanksville, där de har firat nyåret och vi har sett på Stjärnorna på Slottet under Björn Ranelids ledning. Ett fantastiskt och intressant program. Han bjöd på Kjell Bergqvist, Meg Westergren, Tommy Körberg och Siw Malmkvist. De var alla på Göteborgsoperan och uppträdde utan att vara förberedda. Det bjöds på prat och skratt och ibland var det nära till tårarna.

Så vill jag bjuda på en "Ranelidare". Det är aforismer ur hans bok: Jag skänker dig mina vackraste ord.

"Alla mirakler börjar i kvinnans sköte."

Inga kommentarer: