Nelly.com

torsdag 21 januari 2010

En helt vanlig tisdag, eller?

Det här längtar jag efter. VÅREN!

Noacks Matte ringde på förmiddagen och vi bestämde att vi skulle sköta om honom på kvällen, eftersom hon skulle arbeta. Strax efter Sibbelin hade lagt luren, så fick jag ett ordentligt ryggskott. Det gjorde ont bara jag skulle dra ett djupt andetag. Jag tog ett par värktabletter och önskade att det onda skulle försvinna.


Idag fick vi ta oss till tandläkaren för Sibbelin hade bitit av en bit av en tand. Efter det, så hade vi tänkt att gå på Max i stan och äta hamburgare, men ångrade oss och tog bussen hem igen och gick in på vår egna pub i huset. De serverade Dagens rätt för 69:-. Jag beställde Chili con carne och Sibbelin tog Kålpudding. Vi blev ytterst belåtna båda två. Man fick först ett rikligt salladsbord att plocka ifrån och så serverades det valfri dricka, kaffe med kaka. Sen var vi ordentligt mätta, så magen stod i fyra hörn och en snibb.


Noacks matte kom så småningom med gullgossen och lämnade honom. Han blev så himla glad att se oss, precis som när hon kom hem från Thailand. Det föll på min lott igen att gå ut med honom, för vi har fått mera snö och det är halt ute för Sibbelin. Det gjorde mej ingenting, för det ryggonda har gått över och jag fick en härlig promenad.

Dagens Citat: Att inse, att man är okunnig är ett bra steg mot kunskap. Benjamin Disraeli.

Inga kommentarer: